Sayfalar

Bir takım işler

23 Şubat 2010 Salı

insan türleri 2 : gaspçılar

niye değil

değil çünkü gerçek değil. her şey kişiselleşmiş, hatta kişiselliğin dibiselleşmiş; kariyer planlarının karmaşasında başın dönmüş. bir şey yapacaksın ama bunu aralarına girmeden yapamazsın. seni aralarına almazlarsa başarman çok zor. keza reddedebilmen için tanıman da lazım.

ama sen zaten salak olduğun için, onların hainliğini anlayana kadar kazığı çoktan yemiş oluyorsun.

tuzun yaşmıyaş. sen kapılardan geçemezsen o kaynağa ulaşamazsın. kaynaktan kullanamazsan kendin kaynak bulman lazım. kaynak bulursan hemen elinden alırlar zaten. senin akıllı olman lazım, onlardan daha akıllı. ama değilsin. çünkü sen akıllıların dünyasında budala olmayı seçtin. şerefsiz bir akıllı olmaktansa onurlu bir salak olma yolunu seçtin. sana daha kolay gelmişti. olmadığını da anlayamadın.

hey salak, insanlar seni salak yerine koyuyor diye üzülme. çünkü sen bir salaksın.

salaklara eziyet etme dürtüsü ne kadar faşizan. bir salak buldum sömüreyimci ne çok insan var. şunu anladım: talebini telaffuz etmezsen yok sayılır. ama bu kadar da kolayca "söylemedin ki" denmesi ne fena; ne zaman başkalarının haklarını düşünerek eylemek, çalmamak ya da yalan söylememek kadar doğru bir davranış olarak kabul görecek.

defalarca gördüm, beni böyle yazın demediğin sürece seni hiç yazmazlar. senaryoyu birlikte yazarsınız, fikri hiç olmadığı bir yere getirirsiniz, hepsi dumur olur; ama iş çıktığında adınız yoktur. orada tekkeyi beklemeniz ve adınızı yazdırmak için sıraya girmeniz gerekmiştir ve siz bunu ayıpsamışsınızdır. diğerleri, bir kişi eksik olsun diye mi düşünmüştür acaba? hızlı bir unutma olmuştur orda. yok, aslında unutma değil, sıfat dağıtmanın keyfiyle sizin yerinize başka birini de yazabilirler. tuhaftır. insan türünün anlaşılmaz hırsızlık merakı bence maymundan geldiğimizin bir başka kanıtı.

ben sıkıldım bu dünyanın yalanlarından. maceranın, aşkın, tutkunun, inanmanın, hepsinin adı artık kariyer. kariyerist lümpenler ordusu gaz çıkarıyormuş gibi suratıma.

bense salak, kendim yaptım sanıp sandalyeyi gıcırdatıyorum. sesi benzetiyorum ama koku dayanılacak gibi değil.

Hiç yorum yok: